Söndags lyx

Hej på er! Var inte kvar på stan lika länge som jag trodde att jag skulle. Åkte hem redan vid tre, men hann i alla fall köpa ett par saker :) bestämde mig redan förra året att jag skulle göra ett eget adventljus fat. Köpte ett avlångt vitt fat, vita blockljus och svarta siffror som man sätter fast på ljusen. Det enda som saknas är små juliga saker att ha på fatet. Vet inte exakt vad jag vill ha där, men ska kolla runt lite så kanske inspirationen kommer! :) Som sagt så åkte jag hem ganska tidigt. Svängde förbi Coop och storhandlade inför kvällens middag samt kommande middagar i veckan. På söndagar tycker i alla fall jag att man får lyxa till det lite extra, så det blev pepparbiff, klyftpotatis och beasås. Sååååå gott!! 

Till veckan hade jag tänkt laga korvsttoganof, kyckling med ris och pastapytt. Jag skojar inte när jag säger att jag börjar bli så fruktansvärt less på frasses mat. Det är ju guld värt att vi får mat, men när man inte är sugen på något som finns där är det nog dags att göra lite egen. Då kanske det blir gott att ta sig en burgare emellanåt:) 

Nu ska jag dricka kaffe, kolla på lite serier och vila innan jag ska börja laga mat igen;) ciao!


Pepparbiff med klyftpotatis, morötter och varm beasås. 

Mums :D




Kom ihåg mig?