Första Advent

Här i Storuman förknippas första advent med skyltsöndagen. Det är verkligen inte densamma som förut... På "min tid" var snögrottetävlingen hur stort som helst, man gav verkligen allt man hade för att vinna och man byggde alltid jätte stora konstverk. Nu är det just se pass att det finns någon snö att arbeta med, vilket är väldigt tråkigt. Jag minns också att det var mycket mer liv och rörelse ute på gatorna, det fanns fler stånd och affärerna runtomkring i centrum hade tävlingar i sina skyltfönster (jag vet dock inte om det fanns i år, på grund av att jag hela tiden bafann mig inne på akkan). Dock kan det även bero på att man var mycket mindre, saker och ting har ju en tendens att föreändras genom åren :p Men om vi ska vara lite positiva istället så hade dom en ny livsfarlig men rolig tävling, nämligen race nerför en backe med hemmagjort fordon :) Kunde tyvärr inte se det med egna ögon men som det beskrevs lät det askul! Ni undrar kanske var jag höll hus och vad jag gjorde. Jag var som sagt inna på akkan och gjorde reklam för vårt UF företag och åt godis :p
 
 
Hårt arbetande tjejor!
 



Kom ihåg mig?